14. května 2009

Happy END

Další závod Přeboru Moravy se jel ve Šternberku 8.5.2009. Když jsme přijeli na místo, bylo nám hned jasné, že zaparkovat bude velice obtížné. Kupodivu se sjelo opět hodně jezdců a mezi nimi byla i Bára Laňková. Trať byla suprově přichystaná ale při tréninkách se pořádně rozbíjela. Počasí bylo parádní.

Jel jsem ve třídě Mx2 125 Junior. Na startu se nás sešlo okolo 38 jezdců. První rozjížďku sem odstartoval někde v polovině. Když to najednou jeden jezdec položil v první zatáčce, vletěl jsem do něj a ztratil tak cenné vteřiny, které mě dovedly na patnácte místo. Druhou rozjížďku jsem odstartoval už líp, ale někde před polovinou prvního kola mě srazil jeden jezdec a já to neustál. Spadl jsem na zem a když jsem se pomalu zvedal tak mě převálcovaly tři motorky. Jakmile ustával prach, tak jsem chtěl popadnout motorku, ale nepostavil jsem se na nohy.

Za malou chvíli přišli praporkáři, kteří mě opatrně přesunuli mimo trať. Když se mě ptali, co mi je a já jim řekl, že necítím pravou nohu, tak volali okamžitě záchranáře. Po delší době přiběhli a udělali mi pár testů, s podezřením že mám zlomený jeden z obratlů a poškozenou míchu. Netrvalo dlouho a už sem ležel na nosítkách a rychle mě přesunuli na místo, kde přistával vrtulník fakultní nemocnice Olomouc.

Naložili mě do vrtulníku a letěli jsme směr na rentgeny a magnetickou rezonanci, které naštěstí nepotvrdily žádné zlomeniny a žádné vyšší poškození míchy. Náraz motorek do páteře byl tak silný, že mícha přerušila kontakt s nervovou soustavou v dolní levé končetině. Takže jsem si čtyři dny poležel v luxusní nemocnici, se kterou jsem byl velice spokojený. Nejen s personálem, ale i s vybavením. Teď je to jen otázka času, kdy nohu rozhýbu tak, že se můžu vrátit z pět na moji KTM-ku.

Děkuji lékařům záchranného systému, praporkářům, kteří mě přesunuli mimo trať, tak aby kluci po mě dále nejezdili. Dále pak p.Hrabicovi, p.Tyrkovi, Jiřímu Pachovi, Petrovi Holušovi, Tomáši Procházkovi a DĚDYMU, především však mému mechanikovi Peťovi Hepovi za pomoc, péči a velkou podporu.

Luke99

12. prosince 2008

V sobotu 15.11.2008 se konala trojhodinovka dvojic v Paskově. Rozhodli jsme se s mým kamarádem Lukášem Blažkem, že bychom mohli tuto jízdu absolvovat. Když jsme přijeli na místo, šli jsme si zkontrolovat různé úseky tratě. Zjistili jsme, že připravená trať není až tak moc náročná. Za malou chvíli se nás sjelo kupodivu hodně jezdců.

Napsali jsme se do skupiny junioři, kde nás bylo šest dvojic. Po krátké době, jsme se přichystali a šli netrpělivě čekat na první zaváděcí kolo. Bylo nás tak moc, takže jsem musel všechny pustit a jet až na konec, protože to nebyla žádná zaváděcí jízda, ale jak kdyby plavali husičky na Dunaji. :D Když jsme objeli kolo, rozhodli jsme se, že start pojedu já. Startovalo se v třech řadách neobvyklým způsobem a to, že jsme museli stát od motorek cca 10 metrů a po zaznění signálu k ním vyběhnout.

Start se mi docela povedl. Odstartoval jsem kolem desátého místa. S Lukášem jsme se střídali po kole. Ze začátků mě bolela příšerně pravá ruka, ale netrvalo dlouho a za malou chvíli jsem se s rukou skamarádil a bolest ustála. Po pár kolech se na tratí objevily čekané díry a koleje, které přitěžovaly jízdu. Samozřejmě, že došlo i na pády. Snad oba jsme spadli minimálně dvakrát v tom samém výjezdu, který byl ucpán jednotlivými jezdci.

Když padla třetí hodina závodu, těšil jsem se až se posadím a napiji se teplého čaje, protože byla neskutečna zima. Po konci závodu jsme čekali na vyhlášení nejmíň hodinu. Bylo tak moc jezdců, že trvalo komisařům sčítat jednotlivé časy. Celkově nám to vyšlo na zlaté první místo, s čímž jsme byli moc spokojení. Byly to velmi vydařené závody.

Fotky ze závodů: Tady.

14. srpna 2008

....28.7.2008 jsem definitivně ukončil letošní sezonu, kdy při tréninku ve Velkých Heralticích u Opavy jsem si zlomil ruku tak, že jsem musel podstoupit dvě operace.

....Jak se to stalo: Při nájezdu na jeden dvojskok do výjezdu jsem měl malou rychlost a skok jsem nedoskočil. Narazil jsem předním kolem do protější hrany, přeletěl jsem přes řidítka a motorka dopadla na moji ruku tak, že mi zlomila loketní a vřetenní kost. Když jsme přijeli do nemocnice, poslali nás na rentgen, který potvrzoval to, že by obyčejná sádra ruku neudržela a mohlo by tak dojít k špatnému srůstu kostí. Když bolest stále přetrvávala, píchli mi dvě umrtvující injekce, které měly bolest trošku pozastavit. Za malou chvíli přišli dva doktoři, kteří mě připoutali k posteli a začali mi ruku tahat (rovnat). Po velice bolestivém rovnání mi začali ruku sádrovat a seznámili nás s tím, jak budou dále pokračovat. Na další den jsme se měli dostavit na ortopedii, kde mi voperovali do zápěstí dva dráty, které drží ruku v rovné poloze.

....6.8.2008 jsem podstoupil plastickou operaci, kdy mi přiložili část kůže z mého stehna na operovanou ruku. Za sedm týdnu bych měl jít vytahovat dráty a poté mě čekají rehabilitace. Tak se zatím mějte a čau v 09.

....Fotky z nemocnice: 1, 2

15. Července 2008

....12.7.2008 se jel další závod Meteor Cupu v Dalečíně. Jel jsem tam už o den dřív se svým týmovým kolegou Martinem Horylem. Když jsme přijeli na místo, šli jsme si obhlédnout trať. Po chvilce jsme zjistili, že trať není nějak obzvlášť složitá. Na druhý den ráno jsme se šli zaregistrovat a pilně čekat na blížící se tréninky. V tréninku jsem četl trať a přišel jsem na to, že to nebude vůbec jednoduché, protože co kolo se trať pořádně rozbíjela. Na startovním roštu se nás nahromadilo celkem 31 jezdců.V prvním závodě jsem odstartoval do 10 místa, ale v první zatáčce jsem se chytnul říditkami s jedním borcem a oba jsme to položili.

....Celkem jsem se propad na 21 místo. Když jsem začal pomalu chytat druhý dech a dohánět jezdce přede mnou, závod byl náhle ukončen - kvůli nerovné trati a častým pádům. V druhém závodě jsem odstartoval zase kolem desítky, ale v jedné zatáčce jsem si to zašlápl a dobrnkal jsem to na 16 místo. V třetím závodě nám začalo pořádně pršet a na startu se nás sešlo o poznatek míň. V závodě byla trať hodně rozbitá, ale mě se jelo jakž takž dobře. Třetí závod jsem dojel opět kolem 16 místa. Celkově mi to vyšlo na 24 místo. S výsledkem nejsem vůbec spokojeny a vím, že jsem měl mnohem na víc. Takže letošní smůlu asi nezlomím!

14. Července 2008

....Další závod Přeboru Moravy se jel 5.7.2008 na trati ve Slavičíně. Tréninky jsem si odjel v klidu, spíše jsem si zkoušel různé úseky tratě. Startoval jsem opět se třídou 125 2T. V prvním startu jsem odstartoval kolem 5 místa, ale vzhledem k tomu, že se prášilo, jsem vyjel z tratě a propadl se na 12 místo. Když jsem ale najel znovu na hliněný povrch a obkroužil jsem druhé kolo, tak mi v jedné zatáčce podjelo přední kolo a já jsem si ustlal. Netrvalo dlouho a z 12 místa to bylo nakonec 15 místo. Druhý start se mi nepovedl a odstartoval jsem kolem 10 místa. V závodě se mi nejelo dobře, při doskoku mě to házelo na strany a zatáčky se mi neprojížděly nejlíp. Když jsem přijel do depa, zjistil jsem, že mám píchlé přední kolo. Jinak organizace byla dobrá, až na dlouhou řadu v přejímce.